fredag 11. januar 2013

Vanessa Cardui

För att undvika spekulering om någon slags köpt reklam här, vilket jag inte sysslar med, vill jag understryka direkt att detta inlägg bara är ren och skär kärlek till en inspirerande butik. Våren 2012 öppnade väninnorna Carola & Elisabeth en superhygglig liten butik i Jacob Aals gate, på Majorstua i Oslo. Själv hittade jag inte dit förrens i höstas, men när jag väl hade styrt kosan till denna lilla pärla blev jag lite småkär i Vanessa Cardui! Här hittar man noga utvald småinteriör, kläder, accessoirer och skor till schyssta priser, i en urfin miljö. Tjejerna tar sikte på ett omväxlande sortiment, och reser land, rike och mässor runt, på jakt efter nya, edgy produkter som kan tillfredsställa deras kunder. Det kryllar inte av spännande butiker av denna sort i Oslo, så jag återkommer gärna hit så ofta jag kan. Det skadar heller inte att varje gång jag sticker inom blir jag så himla gott tatt emot! Just det, det vankas mässresa till New York inom en snar framtid, behöver jag säga att jag glädjer mig till skatterna de har med sig tillbaka?











Foto: Ida Svensson

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar