søndag 24. mars 2013

Härliga huvudstad!

Vi har haft en så himla fin helg i Stockholm! Ätit fantastiskt gott, varit på konsert, shoppat lite, strosat runt, och för mig personligen har det varit en otroligt inspirerande helg. Det var faktiskt en stund sedan jag var där sist, vilket såklart innebär massa nya butiker och roliga ställen att besöka.

Vi startade i fredags med att äta lunch på Rolfs Kök. Vilken fantastisk upplevelse! Wow! Rödvinsbrässerade oxkinder med potatis & tryffelpure' var en himmelsk smaksensation!

Vi gick av oss maten med en promenad på stan, svängde bl a förbi Mood Gallerian, som inte gjorde mig besviken alls. Många fina konceptbutiker, med spännande och nytänkande inredning. Ett av mina favoritmärken i klädväg, Maison & Scotch har en egen butik här, där vi botaniserade en lång stund. De har faktiskt så mycket fint så att jag inte klarade av att välja någonting att köpa.
Det absolut bästa i gallerian var ändå utställningen av fronter, ben, handtag och topplattor till IKEA's hyll och kökssystem, designat av Superfront. Alltså, det är så snyggt, nytt och irriterande smart. Man önskar bara att man hade kläckt idéen själv.

Efter en liten vil på hotellet begav vi oss till 19 glas, en liten restaurang i Gamla Stan, för att sedan avsluta kvällen med vänner på konsert, Hästpojken på Debaser.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar