lørdag 23. april 2016

Nystart.

Hej!

Detta är ju lite konstigt. Lite märkligt tycker du kanske att komma på idéen att börja blogga nu?  2016 liksom. 
Faktum är att jag gjorde ett halvhjärtat försök att sätta igång 2009 och det sista inlägget blev till 2013. Då hade jag ingen plan, inget riktigt mål och framför allt ingen tid. 
40-årskris tänker du kanske? Karriärskris? Nej det är inte så det ligger till. Det är faktiskt så att jag egentligen har haft lust att ha ett forum för att uttrycka mig, och jobba med bilder under en väldigt lång tid. Men med en hel massa olika ursäkter som bottnar i att jag känner det som om jag har haft livet lite som i ett väntrum, så har jag bara inte hittat den rätta motivationen och entusiasmen till att genomföra det.

Det har helt enkelt kommit annat imellan. Livsviktiga saker som barnafödande t ex. 2 små guldklimpar har jag skapat, tillsammans med M. Vi har köpt ett litet radhus. Flyttat ut från stan. Gått igenom ett år av sorg innan vi slog oss till ro med att bo långt ifrån bästa vänner, favoritkaffebaren, huvudstaden där allt sker och närheten till allt från skidbackar till båtturer i skärgården på en enkel trikkbiljett. 
Nu är det ganska härligt att vara en liten komplett familj, med den enklaste gräsklipparvarianten till en precis lagom gräsmatta, en takterass, goda grannar med öppna dörrar för barnen, en grill utanför dörren, ett par pallkragar att odla i, och takbox på bilen. 

Ja, jag har blivit det jag heter. En riktig Svensson. Eller Ola Nordman som ni norrmän säger. En riktig A4-person. Men det känns faktiskt ok. Jag trivs. Och så länge mitt jobb är såpass spännande och ganska oförutsigbart, så klarar jag att slå mig till ro med just det. Att leva ett dubbelliv, med både spänning och trygghet som balanserar det hela. 

Så välkommen hit, till nystarten av min gamla blogg! Nu kör vi!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar