onsdag 15. juni 2016

Hemma bra men borta bäst?

Här ösregnar det idag, vilket faktiskt är helt ok eftersom jag tillbringar dagen med en restrött 5 månaders Sixten, och hela familjens bagage som packas upp. 
Vi började resa med barn till värme när Freja var 10 månader, och det fungerar faktiskt bra. Men mängden packning som jag alltid lyckas uppbringa,
 och att resa med 2 barn istället för ett. Ja, det är ju lite skillnad. 
Känns som värsta kaosfamiljen. 

Saker jag är tacksam för efter denna semestern; 

1 Snälla, modiga och roliga barn.
 2 Snäll och omtänksam man som låter mig ha sovmorgon varje dag. Snygg är han också!  (hans egentid är träning, min är sömn).
 3 Otroligt goda och generösa vänner som inviterade oss med till
 familjens lägenhet i Spanien.
 4 Jag har slutat amma, och kan därför njuta av vin och all slags mat. 
5 Att jag fortfarande kan lite spanska, efter att ha bott 1 år här, för ca 20 år sedan (!)

En liten inblick i vår vecka;



Marknad i Orihuela, med allt från färsk frukt och grönsaker, till skinnskor och broderade dukar.





Magiskt ljus på Playa Cala Capitan. En eftermiddagstur i lite svalare väder.


Någon har lärt sig att suga på sina egna tår!


Ett riktigt hemskt tivoli, med för mycket ljud och ljus. Men barnen älskade iallafall hoppborgen.


Och jag älskar min nya hatt!







Vi ordnade piratfest för barnen, med flaskpost, skattkarta, pannkakor och piñata. Väldigt uppskattat för stora och små, även om det inte ser så ut på han den minsta!

                         



Den här tjejen, hon brås på sin far när det gäller att tillbringa timmar i och under vatten och sol. Totalt orädd och superduktig! Så stolt över hennes modighet!


Till skillnad från sin mor då. Som helst sitter i skuggan.

Tack till Tina, Glen, Alfred och Herman som ville ha oss med på denna resan.
Och Christen Thomas och Angelique, som ville låna ut sin lägenhet.
Vi diggar er!

Foto: Ida Svensson / Formidabel Expo / Martin Danås


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar