tirsdag 27. september 2016

Tapetgalen

Nej, jag är inte tapetgalen. Det har bara slumpat sig så, att jag har varit på 2 olika events med fokus på just tapeter på väldigt kort tid. (Men jag ÄR väldigt förtjust i tapet.)

Igår var det dags för de 3 aktörerna BorgeBohus och Nordsjö Idé & Design att visa en del och prata lite om sitt tänk runt trender och tendenser framöver. Nordsjö visade årets färg 2017, Denim Drift. En gråblå ton, mild och enkel att jobba med vill jag tro.

Allt detta ägde rum på fantastiskt bildsköna Vestre Kjærnes Gård, där jag har tillbringat mycket tid i jobbsammanhang tidigare. Jag har varit med på en mängd fotostylingjobb och ett par TV-inspelningar just här, tillsammans med rekvisitör,
 exponeringsdesigner och arbetsmyra Marianne Stensrud.
 Så igår var det lite som att komma 
hem till gården igen! 

Vi blev bjudna på musik från Venke Knutson, härlig lunch och en mängd inspiration.

Min favorittapet? Ja, kanske inte någon överraskning att valet faller på en variant av 
blommigt och färgrikt även från denna producent, 
nämligen Gocken Jobs "Rabarber". Ljuvlig!

Tack till alla inblandade för ett jättefint event!


Venke Knutson skönsjöng!


Favoriten, från tapetboken Scandinavian Designers - Boråstapeter.





Vackra Anne-Beate från Bohus-teamet bättrar på läppstiftet.








Sixten fick också följa med!




Foto: Ida Svensson / Formidabel Expo






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar