torsdag 18. august 2016

Potatissallad

Som jag skrev i detta inlägget, så planterade vi lite smått och gott i våra pallkragar i våras. Och vet ni vad? Vi skördade nypotatis i juli, som smakade helt ljuvligt! 

Det är ju något helt speciellt att plocka från jord direkt till bord, det tror jag alla är överens om. Det är för mig förknippat med väldigt starka barndomsminnen, vilket kanske får allt självodlat att smaka ännu bättre? När jag var liten var det potatis, jordgubbar, svarta och röda vinbär, krusbär och favoriten rabarber, som stod på självodlingsmenyn. Jag hoppas verkligen att mina barn kommer att tänka tillbaka på sin barndom på samma sätt som mig när det gäller just detta. 




Det blev en snabbt ihopslängd, ljummen potatissallad. Med vårlök, rödlök, gräslök, paprika och tunnt hyvlad gurka. Lite grönsallad och en god vinägrett. Supergott till vad som helst. 

Foto; Ida Svensson / Formidabel Expo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar