onsdag 31. august 2016

Video killed the radiostar.

Jag vet. Jag låter så sjukt gammal nu.
 Men. Lättillgänglighet killed the music video star. 
Ja, ni hör ju själva. Heter det ens musikvideos längre? 

Jag som jobbar en del hemifrån, som regel ensam, vill gärna ha på musik i bakgrunden när jag sitter helt själv och plonkar på datorn, eller skissar en idè.
 Det känns lite mindre ensamt då.
Oftast blir det att jag sätter på en självsnickrad spellista i Spotify, eller vanligt radioskval.
Men ibland kommer jag på att vi har en musikkanal på TV. Inte vanliga MTV, för där visar man minsann inga musikvideos längre. Där visar man realitydrama. 
Men MTV har numera underkanaler, den jag brukar välja är MTV Music 24.
För vet ni vad? Det skapas fortfarande så grymt bra musikvideos! 

Just nu är jag helt såld på Sia-Cheap Thrill. Ser på den om och om igen, upptäcker nya detaljer, och låter mig hänföras fullständigt av dansarna. Så bra att jag ryser och ler fånigt för mig själv varje gång jag ser den.

 Och precis som med hennes förra megahit Chandelier, till vilken hon skapade en musikvideo jag inte sett maken till på år och dar, så blir låten så enormt mycket bättre tillsammans med videon. 

Min rekommendation är att någon gång ibland resa tillbaka till musikvideons storhetstid, genom att zappa dig fram till en musikkanal och kolla en stund. Ok? 






















Alla foton är skärmdumpar från Sia´s musikvideos. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar