torsdag 5. mai 2016

Hittat på Pinterest.

Här sitter jag och drömmer om att kunna köpa 
äkta konst, inte bara i investeringssyfte, 
men den där känslan med en äkta målning,
som det bara finns en av. Jag har faktiskt fortfarande 
det till godo. Att köpa en äkta tavla, som första ägare.
Jag har några få teckningar, litografier och tryck, i numrerad upplaga,
men ännu ingen målning.
Definitivt på min bucketlist!

Här kommer lite inspo, hittat genom Pinterest.

MARTINE JOHANNA

Martine är en holländsk konstnär, baserad i Amsterdam. 
Hon målar mestadels i Akryl, på linneduk. 
Hennes första utställning ägde rum 2008,
och sedan dess har hon även vunnit mark i 
USA, där hon har ställt ut i New York, LA och San Fransisco.

Jag älskar hennes färger, samt det moderna och något mörka och vemodiga uttrycket.

Läs mer om Martine här.



Foto; Martine Johanna


ANDREA CASTRO

Andrea är född och uppvuxen på Mallorca, och håller fortfarande till där.

Hon målar framför allt i olja.

Jag gillar hennes perfekta bilder, som hon gör operfekta, och därmed
spännande, genom att helt enkelt kladda på det perfekta, färdiga resultatet. 
Modigt och vågat!

Läs mer om henne här.
Eller följ hennes blogg.







FOTO: Andrea Castro


VIRGINIE MORGAND

Virginie är verksam i Paris som illustratör bl a för 
stora modemagasin, barnböcker och företag som t ex Barney´s i New York. 
Men hon säljer också sina illustrationer som konsttryck. Och jag älskar verkligen 
hennes stil! Jag vet inte riktigt vad det påminner mig om, men 
någon slags nostalgisk ton är det ju i det hela.

Läs mer om Virginie här. 

Eller följ hennes blog här.















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar