mandag 2. mai 2016

Stockholm

Om 3 veckor åker jag en snabb tur till Stockholm, och sitter därför och letar 
inspiration till vart jag skall styra stegen.

Hittills har jag lagt detta på listan;


Daniela Uppmark har startat en liten butik med sina lightboxar, 
med diverse underfundiga meddelanden. Jag kommer inte att köpa
någon, har absolut ingen plats,
 men vill hemskt gärna se butiken på Krukmakargatan 31.




FOTO; BXXLIGHT


Älskar namnet, och stilen på logon. (Kan det vara för att min son heter Sixten, kanske?)
En kompis till mig gick förbi detta stället för ett par veckor sedan, tog en bild på logon och skickade till mig, och startade en nyfikenhet på vad det är för ställe. 
Jag kollade in hemsidan och insåg att det ser riktigt fint ut, och dessutom delar de lokal med Grandpa, ännu en orsak till att sticka inom!
Det blir nog en liten lunch här, minsann!





FOTO; SIXTEN & FRANS



Älskar denna butiken, och bär själv en dröm om att ha min egen variant av detta 
frodiga, grönskande, rufsiga ställe. Så makalöst fint. Och en bonus: Filialen på Södermannagatan ligger granne med Fabrique, bästa cafeet och stenugnsbageriet ever.
Christoffer Broman har även en butik i Gamla Stan, i Kåkbrinken.


Foto; Per Levander / Maskot Bildbyrå




Liten ekologisk butik med lite av varje i sitt sortiment. Skor, kaffe, strumpor och hudvård.
Ett fint koncept med ett bra framtidstänk, startat av ett litet kompisgäng. 
Bara en sån sak gör ju att man måste sticka inom, eller hur?





FOTO; WEEKLY BY DIAMON









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar