mandag 23. mai 2016

Vilda hotell, Fantastiska hus och Äventyrliga hem.

Mads Arlien-Søborg är en man jag har hållt ögonen öppna för helt sedan jag var på mitt första trendseminarium. Han var en av trendforskarna och föreläsarna i PEJ-gruppen, hela skandinaviens stora trend och livsstilsgudar. Han har också hunnit med att vara chefredaktör för Bo Bedre, och har nu startat sitt eget företag, Pre-View, med uppdrag bl a som föreläsare om design och arkitektur. 


Men det var inte det som var det heta tipset från mig. Däremot rekommenderar jag starkt att se programen han är programledare för, om du är intresserad av just design och arkitektur. Det finns 2 säsonger av serien "Vilde Huse". (På svenska "Fantastiska Hus") Nu har 3dje säsongen i samma serie börjat, men denna gång är det "Vilde Hoteller" som får besök av karismatiska och kunniga Mads.

I husserien fick man se de mest fantastiska och annorlunda bostäder, och ganska närgående intervjuer med ägarna. För det är ju det mest intressanta! Vem bor här? Hur tänkte de när de inredde? Varför? Vad kostade det? Och var har det hittat det köket? Hur kom de på ideen med att specialbygga en garderob på just det sättet? Och varför har de valt att bo just så? 

Mitt favoritavsnitt från första säsongen är detta.  Helt magiskt enligt mig. Se det!






Bildkällor 1 okänt, 2 3 4 SVT.se






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar