mandag 31. oktober 2016

Halloween

Hos oss är det en liten fröken på 5 år som bestämmer vad vi skall fira i huset. Nja, inte helt och hållet kanske, men trots att jag som vuxen egentligen tycker att vi har lite väl mycket amerikaniserade traditioner här, istället för att ta vara på våra egna, så har jag inte hjärta att stoppa henne i ivern över att få klä ut sig, skrämmas, äta godis och karva pumpor. Och med handen på hjärtat; vilka traditioner är egentligen svenska eller norska från början? Jag har faktiskt ingen aning!

Nåväl. Jag letade runt lite på nätet för att se om jag kunne hitta något mer dekorativt än orange och svart tillsammans, som inte är min favoritfärgkombo. Och faktiskt. Det finns lite som jag kunde tänka mig att ha här hemma. Med lite fingerfärdighet och tid, kan man klara att fixa detta själv. (Om man till skillnad från mig är ute i lite god tid, inte på självaste dagen....) Nästa år ger jag mig kanske på någon av dessa ideér!

























Happy Halloween!


Alla bilder lånade från länkade inlägg.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar